Naar inhoud

WhatsApp meer ingezet als klantcontactkanaal

De populairste mobiele applicatie is zonder twijfel WhatsApp. Deze berichtendienst is op vrijwel iedere smartphone terug te vinden. Het gratis versturen van boodschappen van deze app heeft de traditionele sms naar de achtergrond gedrukt. Ook bedrijven en instellingen hebben de applicatie ontdekt. Steeds vaker wordt aan klanten de mogelijkheid geboden via de app contact op te nemen. De snelheid en het gemak spelen een voorname rol bij deze informele vorm van interactie.

Realtime interactie via WhatsApp

Ook verzekeraar FBTO zet sinds begin dit jaar WhatsApp in als klantcontactkanaal. Naar tevredenheid, want klanten waarderen deze manier van contact met een dikke 8. De consument kan via de app direct contact leggen met de verzekeraar. Vragen worden realtime beantwoord. De klant heeft op deze manier snel, makkelijk en slim contact over verzekeringsvraagstukken. Waar en wanneer hij maar wil, op een laagdrempelige wijze.

Hoge klanttevredenheid over laagdrempelig contact

Deze hoge klanttevredenheid ziet de verzekeraar ook terug op Facebook. Dit toegankelijke sociale medium wordt door klanten net als WhatsApp gewaardeerd als kanaal voor het stellen van vragen. De klantcontacten zijn op de sociale media laagdrempeliger. Bovendien is de interactie minder formeel in vergelijking met e-mail en andere traditionele kanalen. Het informele karakter van de klanten wordt door consumenten in de regel als prettig ervaren.

Groei klantcontact via sociale kanalen

Bedrijven en instellingen worden op de sociale media meer als online vrienden beschouwd. Dat blijkt ook uit de manier van communiceren. Klant en medewerker spreken elkaar aan met de voornaam, foto’s worden uitgewisseld en vragen worden aangevuld met vrolijke emoticons. De verzekeraar verwacht de komende jaren een sterke groei in klantcontact via de sociale kanalen. Na een rustige introductie wordt WhatsApp als contactkanaal nu steeds nadrukkelijker onder de aandacht gebracht. Het aantal gesprekken via deze mobiele applicatie neemt dan ook toe.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie