Naar inhoud

Woonwinkel Kwantum geeft carte blanche aan interieurbloggers

Samenwerkingen tussen de online en de offline wereld zijn tegenwoordig een veelvoorkomend goed. Het initiatief voor dergelijke projecten ligt echter veelal bij de retailer, die met behulp van een online influencer een groter bereik aanboort. Bij WOWN! zijn de rollen omgedraaid en is het traject begonnen bij conceptontwikkelaar Lonneke Huijbregts van Bubblemint. Zij bracht drie invloedrijke online influencers in contact met woonwinkel Kwantum, onder de strikte voorwaarde dat de creatieve touwtjes in handen bleven van de influencers zelf.

Verbinding van twee werelden

“Het concept verbindt twee werelden”, vertelt Huijbregts. “Twee verschillende partijen met elk hun eigen achterban en doelgroep, maar ook ieder met hun eigen expertise.” Het fundament van de brug tussen online en offline begint met de vraag: ‘Waar sta je voor als merk?’ En voor Kwantum: ‘Durf je als retailer talent echt een platform te bieden?’

Achterban van creatieve talenten

“Een goede samenwerking maakt de exclusiviteit van online merken niet alleen bereikbaar voor een groot publiek”, aldus Mariska Wijnands, concept- en creatiespecialist bij Kwantum. “Het biedt ons als retailer ook de kans om op integere wijze de achterban van creatieve talenten te bereiken. De creatieve ondernemer aan de andere kant krijgt de mogelijkheid haar merk op te schalen, met behoud van haar eigen kracht. Zo is dit concept ontstaan, een unieke combinatie van online en offline experts.”

Volgende stap zonder concessies

Voor het nieuwe concept zijn de krachten gebundeld van interieurbloggers Suzanne de Jong van &SUUS, Anki Wijnen van Zilverblauw en Souraya Hassan van Binti Home. Zij hebben jarenlang hard gewerkt aan hun lifestyle- en interieurblogs en zijn uitgegroeid tot ijzersterke en herkenbare merken. Zij wilden met hun merken graag een volgende stap maken, maar zonder concessies te doen aan hun opgebouwde reputatie.

Carte blanche voor interieurbloggers

Woonwinkel Kwantum geloofde in dit concept en gaf de drie interieurbloggers carte blanche om hun eigen collectie te ontwerpen en faciliteerde in het productieproces. Kwantum werd teamgenoot van WOWN! en deed daarmee iets unieks. Mariska Wijnands: “Zonder ons te bemoeien met de inhoudelijke collecties die de bloggers wilden maken, faciliteerden we het gehele productieproces”, zegt Wijnands. “Wij weten immers hoe je eigentijds wonen bereikbaar maakt voor iedereen. Door elkaars talent en expertise de ruimte te geven zijn drie prachtige, authentieke collecties ontstaan waar zowel wij als de bloggers trots op zijn.”

De WOWN!-collectie is vanaf maandag 19 maart 2018 verkrijgbaar in de winkels en op de website van Kwantum.
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie