Naar inhoud

Work Smarter 2017: van analoge wekker tot slimme CRM-tool

Met gebruiksvriendelijke software bedrijven sneller en efficiënter laten werken, dat is het doel van de Nederlandse CRM-aanbieder Teamleader. Maar, zo stelt de uit de kluiten gewassen start-up, dat is niet genoeg. De IT-dienstverlener wil ondernemers ook voorzien van interessante visies en tips op het gebied van digitaal en slimmer werken. Daarom organiseerde het bedrijf in juni het event ‘Work Smarter’ in het Westerpark in Amsterdam. Een interessant evenement waar de focus lag op informeel netwerken voor ondernemers. Ook waren het team en de partners van de onderneming aanwezig om vragen te beantwoorden. Uiteraard is een event geen event als er geen keynote-sprekers zijn. De belangrijkste learnings op een rij.

Eerlijkheid, openheid en flexibiliteit

De kick-off van het event werd verzorgd door Jeroen de Wit, CEO van Teamleader. De Wit startte in zijn studententijd een webdesignbureau, maar kwam er al gauw achter dat het midden- en kleinbedrijf andere behoeften heeft. Vanuit die gedachte is hij in 2012 Teamleader begonnen en helpt hij ondernemers met slimmer en efficiënter werken. De Wit was eerlijk en open over de groei van de CRM-aanbieder. Zijn bedrijf ging als een speer. Successen moeten gevierd worden en dat is dan ook wat de succesvolle onderneming vol overgave doet. Bijvoorbeeld door een surprisefeestje voor de honderdste werknemer van het bedrijf. Maar uiteraard kent een dergelijke groeispurt ook zijn keerzijde. Eén van de grootste uitdagingen die De Wit had, was bijvoorbeeld het vinden van goed personeel. En het belangrijkste leerpunt in de afgelopen vijf jaar? “Altijd transparant, oprecht en eerlijk zijn. Daarmee win je het vertrouwen van klanten. Dat is ook waarom ik hier sta.”

Begin de dag met een analoge wekker

Spreker nummer twee was de Fransman Rodolphe Dutel van Remotive. Dutel ontwikkelde enkele basisprincipes om slimmer te werken, met een maximum aan energie en productiviteit. Hij is een bekende spreker van onder andere The Next Web en Forbes. Zijn keynote stond niet in het teken van slimme softwareoplossingen, maar juist in het teken van kleine slimmigheidjes die makkelijk toepasbaar zijn in het dagelijks leven, de zogenaamde life hacks. Eén van de tips was om je oude analoge wekker weer van zolder te halen. Veel mensen gebruiken tegenwoordig hun telefoon en ruim 80 procent checkt direct als ze wakker zijn de inkomende berichten. Dat wat je op je scherm ziet, heeft een enorme impact op hoe je je de rest van de dag voelt. Niet doen dus!

Zorg dat je hart in de fik staat

De laatste keynote werd verzorgd door de oer-Rotterdamse Michèle Sparreboom. Als ondernemer leerde ze dat keihard werken en altijd ‘aan’ staan een tweede natuur vormt voor ondernemers. Haar presentatie zat vol uit-het-leven-gegrepen verhalen, Rotterdamse flair, humor en eerlijkheid. Ze deelde veel kick-ass levenslessen, tools, tips en tricks. Eén van haar stokpaardjes was de vraag: ‘Waar gaat je hart van in de fik?’ Met andere woorden, wat wil je nu echt? Een vraag die voor velen lastig te beantwoorden is. Als je doet waar jij gepassioneerd van bent en bevlogen van raakt, als je van binnenuit in de fik staat, vertaalt dit zich ook naar buiten en kun je andere mensen enthousiast maken. Het maakt niet uit wie je bent of wat je doet, als je maar gepassioneerd bent. Dát is pas work smarter!

Kortom, slimmer werken bereik je niet alleen door innovatieve tools in te zetten. Het draagt zeker bij, maar met de slimme tips van Rodolphe Dutel en wat ‘niet lullen maar poetsen’-mentaliteit van Michèle Sparreboom heb je de ideale mix in huis om je werk echt slimmer te organiseren.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie