Naar inhoud

YouTube-kanaal ondersteunt mondhygiënist in de dagelijkse praktijk

In de begindagen was YouTube een duister kanaal, waar veelal illegale video's werden gedeeld. Tegenwoordig heeft het medium een ongekende kracht. Vloggers lopen binnen met beelden van hun dagelijkse handelen, muzikanten delen er hun originele muziekvideo's en bedrijven en instellingen gebruiken het om content onder de aandacht te brengen. Ook de medische sector maakt in toenemende mate gebruik van het digitale kanaal.

Vraagstukken mondzorgpraktijk

Zo kunnen vanaf deze week mondhygiënisten via het YouTube-kanaal 'De mondhygiënist' antwoord vinden op vraagstukken uit de dagelijkse mondzorgpraktijk. Thema’s zoals poetsinstructies en het effect van medicatie op de mond worden behandeld in verschillende video’s. Deze zijn tot stand gekomen in samenwerking met mondhygiëniste Rianne Karsten van mondzorgpraktijk 'Alle monden gezond' uit Mijdrecht en geproduceerd door contentmarketingbureau LVB Networks.

Versterking samenwerking

Dit kanaal is opgezet door CB12, een merk mondspoeling, om de samenwerking met mondhygiënisten in Nederland te versterken. Een rondvraag bij verschillende mondhygiënisten leerde het merk dat er binnen de beroepsgroep behoefte is aan praktische video's die antwoord geven op vraagstukken als 'Hoe geef je patiënten op de juiste en meest duidelijke manier poets- rager- en flosinstructies?' en 'Wat is de invloed van medicatie op de speekselproductie?'. Het YouTube-kanaal is daarom speciaal voor mondhygiënisten opgericht, met meerdere korte video’s die verschillende praktische antwoorden geven. Het kanaal wordt gepromoot door het online platform Meda Connects van de fabrikant van de mondspoeling, Meda Pharma.

Voorlichting en advies

Met het YouTube-kanaal bouwen wij verder aan onze strategie om actief te investeren in voorlichting en advies aan dentale professionals”, aldus Linda van de Veen, manager marketingcommunicatie en public relations bij Meda Pharma. “We zien dat er behoefte is aan heldere antwoorden op dagelijks terugkerende vragen uit de praktijk. De verschillende korte en visueel aantrekkelijke video’s haken hier goed op in. De videoreeks die nu gelanceerd is, is slechts het begin. Op basis van de feedback en behoefte van mondhygiënisten, zal later in het jaar worden gekeken of er ruimte is voor een nieuwe reeks.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie