Naar inhoud

YouTube ook het kanaal voor zakelijke content

In het digitale tijdperk is de manual niet langer een onhandig dik boek. Wie worstelt met het opbreken van zijn Quechua, zoekt gewoon even op zijn smartphone naar een instructief filmpje op YouTube. Dit sociale medium is in toenemende mate een educatief kanaal geworden voor particuliere gebruikers. Ook de zakelijke markt heeft ontdekt dat het brengen van bewegende beelden een uitstekende manier is om klanten en prospects te bereiken. Een Nederlandse ICT-dienstverlener is dan ook recent gestart met een eigen YouTube-kanaal.

Zakelijk gebruik YouTube

YouTube is inmiddels een wereldwijd begrip en heeft meer dan één miljard gebruikers. Dagelijks worden honderd miljoen uren aan video’s bekeken, die voornamelijk bedoelt zijn voor de particuliere gebruiker. ICT-dienstverlener XRC services zendt sinds enkele maanden ICT-gerelateerde nieuwsberichten en reportages uit op het eigen YouTube-kanaal: XRCtv. Met het kanaal, speciaal voor de zakelijke gebruiker, loopt het bedrijf voorop met de zakelijke toepassing van YouTube.

Behoefte aan online informatie

“We zien dat de zakelijke markt nog relatief weinig gebruikmaakt van YouTube”, aldus Latisha Fitters, video-editor bij XRC services. “De behoefte aan online informatie is de afgelopen periode flink gestegen. Wij maken maakt gebruik van YouTube om instructiefilms, informatieve reportages en relevante nieuwsberichten te delen.”

Verbetering beeldkwaliteit

Volgens YouTube weet inmiddels een derde van alle internetgebruikers het kanaal te vinden. De beeldkwaliteit van de aangeboden films is in 2016 verhoogd naar HDR, waardoor de kwaliteit van films aanzienlijk gestegen is. Kijkers maken hierbij niet alleen gebruik van grote schermen, maar ook het gebruik van andere devices is in de afgelopen jaren gestegen. Inmiddels zijn meer dan de helft van alle views afkomstig van mobiele apparaten.

Toegang via mobiele devices

“De reportages en nieuwsberichten zijn voorzien van Nederlandstalige ondertiteling, waardoor de films ook bekeken kunnen worden zonder geluid”, vertelt Fitters. “Hierdoor heeft de kijker de mogelijkheid om te filmpjes op elke gewenste locatie te bekijken, zonder dat het geluid geactiveerd wordt. Wel zo makkelijk als je in de stiltecoupé zit of achter je bureau.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie