Naar inhoud

YouTubers vinden de weg naar de klassieke kiosk

Sociale media zijn niet alleen een bedreiging van de traditionele media. Nieuwe kanalen ontdekken ook meer en meer de mogelijkheden van de klassieke middelen. Een groep vloggers actief op YouTube komt nu met een tijdschrift te vergelijken met de aloude televisiegids. Met het magazine slaan de YouTubers, die onderdeel zijn van de redactie, voor het eerst zelf een brug tussen online en offline content. Het eerste nummer van VEED is vanaf deze week verkrijgbaar.

Gids voor streaming-generatie

In het magazine dat uitgebracht wordt door de organisatie achter het VEED-festival lees je alles over YouTube, bekende YouTubers en hun wereld. Het magazine is als een tv-gids voor de streaming-generatie. Met tips voor wat je moet zien en horen op YouTube, Snapchat, Instagram, Netflix en Spotify. Maar ook welk nieuw talent je moet volgen. Daarnaast zijn er ook interviews met de grootste Nederlandse YouTube-sterren, komen fans aan het woord en lees je wat er achter de schermen gebeurt.

Brug tussen online en offline content

Kelvin Boerma, de helft van het populaire YouTube-duo Cinemates en een van de drijvende krachten achter VEED: “Met het magazine willen we de YouTube-wereld voor fans nog verder openen. Er komt steeds meer aandacht voor dit digitale kanaal in de zogeheten traditionele media, maar wij weten zelf als geen ander wat er speelt. Daarom hebben we het heft in eigen handen genomen.” Het magazine is een samenwerking tussen VEED en FC Klap. Dit mediabedijf bracht vorig jaar 'Knolpower!' uit, het succesvolle boek over de bekende YouTuber Enzo Knol.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie