Naar inhoud

Zeeman brengt met nieuwe campagne prijs sneakers aan de orde

Hoewel Zeeman in de volksmond een prijsvechter wordt genoemd, durft de textielketen wel degelijk duidelijke statements door te laten klinken in haar campagnes. Denk bijvoorbeeld aan die commercial waarin een stoere jonge dame met een beenprothese haar netkousen showt. Ook heeft de organisatie zich met acties uitgesproken over de alomtegenwoordige belangstelling voor overdreven dure merken met een gele onderbroek en een trouwjurk.

De retailer komt nu opnieuw met een nuchter statement. Bij Zeeman verbazen zich namelijk over de extreem hoge prijzen van sommige sneakers. Om erachter te komen hoe deze tendens functioneert, heeft het bedrijf zelf twee typen sneakers ontworpen: een extreem model die voor 200 euro wordt aangeboden en een eenvoudig model dat voor 12,99 euro te koop is. Deze campagne is bedacht en ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Persuade Brand Interaction.

Prijzen voor sneakers

Om te kunnen onderzoeken waarom sneakers zo verschillen in prijs, heeft het merk de aanpak overgenomen van dure merken in de fashion- en sneakerindustrie. De Hybrid Z heeft een extreem ontwerp, wordt als limited edition op de markt gebracht en met verleidelijke marketingcampagne onder de aandacht gebracht via onder andere social media, influencers en sneakerplatforms.

Exclusief en eenvoudig

Tegelijkertijd komt de onderneming met de Basic Z. Dit is een eenvoudig paar sneakers, gemaakt op de kenmerkende Zeeman-manier in een oplage van 20.000 stuks. Het zijn allebei goede sneakers, maar met een groot verschil in prijs. De prijsopbouw en de uiteindelijke prijs die consumenten voor deze sneakers betalen, worden toegelicht in een aanvullende campagnefilm.

Prijsopbouw Zeeman-sneakers

Raffle en pop-up-stores

De campagne loopt in alle zeven landen waar de textielketen actief is. De Hybrid Z-sneakers worden uitsluitend verkocht via een raffle en is daarna vanaf 2 juni 2019 drie dagen lang exclusief verkrijgbaar in pop-up-stores in Nederland en België. De Basic Z-sneakers zijn vanaf 2 juni 2019 in de 600 filialen en de webshop van de keten te koop.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie