Naar inhoud

Zeeman-campagne straalt diversiteit in al haar facetten uit

In de gedigitaliseerde wereldwijd is het bijna vanzelfsprekend geworden dat foto’s voor publicatie worden bewerkt. Zo is het gebruik van fotofilters op een populair platform als Instagram eerder regel dan uitzondering. Textielketen Zeeman waait echter niet met alle winden mee en laat in de nieuwste ondergoedcampagne vrouwen zien zoals ze daadwerkelijk zijn. In die reclamecampagne gaat het bedrijf voor diversiteit in al haar vormen: maat, lichaamsbouw, huidskleur en leeftijd.

De campagne is gemaakt tijdens de COVID-19-pandemie. Omdat foto- en filmproducties in deze periode grotendeels stilliggen, heeft de textielketen haar klanten gevraagd om zichzelf te filmen en te fotograferen. De betrokken vrouwen hebben zichzelf in de vertrouwde thuisomgeving op beeld vastgelegd in de nieuwste collectie damesondergoed van de keten. De leukste foto’s en filmpjes zijn gebruikt in de nieuwe campagne.

Krachtig statement over diversiteit

In de commercial, in de advertenties en op de billboards laten verschillende vrouwen zichzelf zien – gewoon zoals ze zijn en helemaal blij met zichzelf. Hiermee geeft Zeeman een krachtig statement af: je bent mooi zoals je bent. En dat is zeker niet de eerste keer dat de retailer zo’n opvallende slogan inzet. “Onze kracht is eenvoud in veelvoud”, vertelde Caroline van Turennout eerder veelbetekenend. Zij is manager marketing & communication bij Zeeman.

Beeld uit de nieuwe reclamecampagne van Zeeman

Mensen mogen gewoon zichzelf zijn

“Het basale element in de merkbeleving van Zeeman is het geloof in de kracht van eenvoud. Ons streven is het eenvoudigste merk van Nederland te zijn en dat verder uit te bouwen. Het dreigende gevaar is dan natuurlijk saai te worden. Daarom gaan wij bewust op zoek naar spanning en kiezen we voor campagnes met duidelijke signalen, zoals met onderbroeken, trouwjurken en sneakers. We nemen geen controversiële standpunten in, maar laten wel zien dat mensen zichzelf mogen zijn.”

Prijsvechter met glasheldere standpunten

De afgelopen jaren heeft de onderneming met enige regelmaat opvallende campagnes gelanceerd. Denk bijvoorbeeld aan die commercial waarin een stoere jonge dame met een beenprothese haar netkousen showt. Ook heeft de organisatie zich met acties uitgesproken over de alomtegenwoordige belangstelling voor overdreven dure merken met een gele onderbroek en een trouwjurk.

Aandacht met opmerkelijke campagnes

Ook heeft het bedrijf de veelal exorbitante prijzen voor sneakers onder de aandacht met een opmerkelijke campagne. Daarnaast de onderneming vanuit het hoofdkantoor in Alphen aan den Rijn al in de eerste dagen van de intelligente lockdown – om de verspreiding van het coronavirus in Nederland in te dammen – onomwonden het thuisblijven gestimuleerd. En recent is een productlijn voor Zeeman-fans gelanceerd.

De nieuw reclamecommercial van Zeeman

Kwaliteit voor de laagst mogelijke prijs

Een goed ontwerp verandert Zeeman niet. In de reclamecampagne introduceert de textielketen de nieuwste ondergoedcollectie met acht vaste ondergoedontwerpen. Deze worden steeds in nieuwe stijlen, kleuren en prints gemaakt, bij fabrieken die de organisatie goed kent en ook regelmatig bezoekt. Zo kan het bedrijf altijd dezelfde goede pasvorm en kwaliteit garanderen voor de laagst mogelijke prijs.

Verantwoorde productie van artikelen

Sinds mei 2019 is de textielketen open over de productielocaties. Iedereen kan op de website van Zeeman zien waar de producten worden gemaakt. Het bedrijf hanteert daarbij duidelijke voorwaarden: geen kinderarbeid, veilige werkplekken, normale werkweken en eerlijke lonen. De prijzen voor goede en verantwoord geproduceerde artikelen worden laag gehouden door een opmerkelijk eenvoudige bedrijfsvoering.

Tip: Wil jij de waarde van en voor jouw klanten optimaliseren? Dan is de opleiding Customer Relationship Management wat voor jou!

  • In deze opleiding staan de actuele ontwikkelingen in customer relationship management (CRM) en klantgericht ondernemen centraal.
  • Tijdens de opleiding maak je onder deskundige begeleiding een CRM-plan voor je eigen organisatie, direct geschikt voor implementatie.
Lees meer over deze opleiding
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie