Naar inhoud

Zendesk geeft de volgende impuls aan conversational business

Messaging evolueert van een eenvoudig communicatiekanaal naar een nieuwe interface voor bedrijven om klanten aan zich te binden, met hen te communiceren en transacties te doen. We zijn dan ook verheugd om een impuls te geven aan de toekomst van conversational business waarin bedrijven traditionele gesprekken binnen service en sales kunnen transformeren naar rijke en interactieve ervaringen.”

Dat heeft Warren Levitan, vice president conversational business bij Zendesk, gezegd naar aanleiding van de lancering Sunshine Conversations door de IT-dienstverlener. Dit is een platform gebaseerd op een application programming interface (API) waarmee men bij organisaties klantgesprekken via verschillende populaire kanalen kan integreren. Ook kun men direct met klanten communiceren en transacties doen.

Social en messaging

Daarnaast stelt het platform ontwikkelaars in staat messaging toe te voegen aan eigen apps en diensten om ervan verzekerd te zijn dat klanten via de website, social media en binnen de app berichten kunnen versturen en ontvangen. Met de oplossing kan men bij bedrijven gesprekken die vanuit sales, service en marketing worden verstuurd op één platform verzamelen, zodat medewerkers inzicht hebben in de juiste context, op gepaste wijze kunnen reageren en waar nodig gesprekken kunnen opvolgen.

Interactie met klanten

Onderzoekers van onderzoeksinstituut Gartner verwachten dat in 2022 bij 70 procent van de klantinteracties gebruik wordt gemaakt van opkomende technologieën zoals machine learning-applicaties, chatbots en mobile messaging. Ter vergelijking, in 2018 was dit 15 procent. Met het API-platform kan men bij bedrijven één continue conversatie voeren terwijl contacten via verschillende kanalen lopen, zoals short message services (sms), Facebook Messenger, WhatsApp, LINE, WeChat, Telegram, Twitter DM, Viber, Kakao Talk, RCS en via apps voor native web, iOS en Android.

Verbetering communicatie

Het platform stelt bedrijven in staat de communicatie met klanten naar een hoger niveau te tillen dan alleen sms’jes sturen door onder meer:

  • integratie van bots en services gebaseerd op artificial intelligence voor gepersonaliseerde interacties en naadloze gesprekken tussen bots en mensen;
  • de mogelijkheid om te bouwen aan rijke, interactieve ervaringen, bijvoorbeeld bij het browsen naar producten, het maken van reserveringen en het doen van betalingen rechtstreeks vanuit de messaging interface;
  • conversatiedata te kunnen delen binnen het bedrijf waarmee iedereen inzicht heeft in de context zodat klanten beter kunnen worden bediend.

Merkervaring op maat

Naast de communicatie via social media zorgen de software development kits (SDK’s) van het platform ervoor dat moderne messaging kan worden aangepast en geïntegreerd in de website en mobiele apps van organisaties zodat er een merkervaring op maat ontstaat. Zo kan men bij organisaties gesprekken die met de klant via de website zijn gevoerd naadloos voortzetten op ieder gewenst mobile messaging-kanaal. Daarmee wordt de klant bediend waar deze is, terwijl de context van het gesprek niet verloren gaat.

Interactie met klanten

Onderzoekers van onderzoeksinstituut Gartner verwachten dat in 2022 bij 70 procent van de klantinteracties gebruik wordt gemaakt van opkomende technologieën zoals machine learning-applicaties, chatbots en mobile messaging. Ter vergelijking, in 2018 was dit 15 procent. Met het API-platform kan men bij bedrijven één continue conversatie voeren terwijl contacten via verschillende kanalen lopen, zoals short message services (sms), Facebook Messenger, WhatsApp, LINE, WeChat, Telegram, Twitter DM, Viber, Kakao Talk, RCS en via apps voor native web, iOS en Android.

Verbetering communicatie

Het platform stelt bedrijven in staat de communicatie met klanten naar een hoger niveau te tillen dan alleen sms’jes sturen door onder meer:

  • integratie van bots en services gebaseerd op artificial intelligence voor gepersonaliseerde interacties en naadloze gesprekken tussen bots en mensen;
  • de mogelijkheid om te bouwen aan rijke, interactieve ervaringen, bijvoorbeeld bij het browsen naar producten, het maken van reserveringen en het doen van betalingen rechtstreeks vanuit de messaging interface;
  • conversatiedata te kunnen delen binnen het bedrijf waarmee iedereen inzicht heeft in de context zodat klanten beter kunnen worden bediend.

Merkervaring op maat

Naast de communicatie via social media zorgen de software development kits (SDK’s) van het platform ervoor dat moderne messaging kan worden aangepast en geïntegreerd in de website en mobiele apps van organisaties zodat er een merkervaring op maat ontstaat. Zo kan men bij organisaties gesprekken die met de klant via de website zijn gevoerd naadloos voortzetten op ieder gewenst mobile messaging-kanaal. Daarmee wordt de klant bediend waar deze is, terwijl de context van het gesprek niet verloren gaat.

Tip: Hét event over digital marketing in Nederland – ‘Digital Marketing in 1 Day’

  • Uiteenlopende onderwerpen op het gebied van digital marketing – van Ev Liu over haar strijd tegen plastic rietjes tot Sara Dol over haar 1,6 miljoen volgers op TikTok.
  • Leerzame praktijkvoorbeelden van onder meer ABN AMRO World Tennis Tournament, FBTO, Rabobank en VanMoof.
  • Internationale keynote van Michael Tchong over trends in digital marketing.
  • Aandacht voor digital marketing in zowel business-to-consumer als business-to-business, met B2B-cases van onder andere Daelmans Banket, Exact, Kramp en Omron.
  • Deelnemers aan het event ontvangen het boek ‘Digital Marketing Pinball’ van Daniël Markus.
Lees meer over dit evenement
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie