Naar inhoud

Ziggo vangt televisie en Twitter in één beeld

Met de lancering van de applicatie 'Kijk met Twitter' stelt kabelbedrijf Ziggo klanten in staat het sociale medium in hetzelfde beeldscherm te bekijken als de televisie. Met de app, die samen met Twitter ontwikkeld is, kunnen kijkers de 10 meest trending live programma’s volgen met in hetzelfde scherm de actuele tweets over dat programma. Volgens het kabelbedrijf willen steeds meer kijkers actief over hun favoriete programma’s communiceren en ook zien wat andere kijkers er over zeggen. De dienst is beschikbaar voor mensen met een Horizon Mediabox.

Rijkere kijkervaring

De dochteronderneming van Liberty Global streeft er naar zijn klanten een steeds rijkere kijkervaring te bieden. “Onze klanten willen met onze diensten ook plezier beleven”, zegt Peter Dörr, commercieel directeur van Ziggo. “Zij willen een totaal ervaring hebben binnen de omgeving die wij bieden. Met deze dienst kunnen zij terwijl zij naar hun favoriete programma kijken, actief deelnemen aan de discussie rondom dat programma omdat zowel het programma als de berichten in één oogopslag te volgen zijn. Dat verhoogt volgens mij het plezier van het kijken enorm.” Dörr zegt verder dat er naast de huidige 82 apps binnenkort nog meer nieuwe apps beschikbaar komen.

Alternatieve tv-gids

Door deze samenwerking zijn Nederlandse kijkers nu voor het eerst in staat om direct op het televisiescherm contact te maken met andere fans en tv-sterren”, stelt Brenda O'Connell, directeur business development EMEA van Twitter. “De applicatie koppelt de meest relevante conversaties aan hun tv-dienst en toont welke programma's trending zijn. Zo gidst de dienst kijkers als het ware naar de shows die op dat moment het meest worden besproken.”

Nieuwe dimensie tv-kijken

Wereldwijd gaat het grootste gedeelte van de openbare tweets over tv-programma’s, veel Twitter-gebruikers gebruiken het medium tijdens het tv-kijken. Niet eens altijd om er zelf over te praten, maar ook om te lezen wat anderen aan opmerkingen hebben over een programma of de mensen in het programma. Die combinatie van live programma’s en tweets legt een hele nieuwe dimensie over het traditionele televisie kijken. Voor die groep mensen wordt beoogd het gemakkelijker te maken, door beide feeds bij elkaar te brengen op één scherm.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie