Naar inhoud

Trainingen Klantgerichtheid in de praktijk:

Trainingen voor medewerkers die klantcontact onderhouden

Als je medewerkers regelmatig contact met klanten hebben, is het van groot belang dat de klant goed geholpen wordt. Vandaag de dag hebben klanten en andere relaties via vele personen en (social) media contact met je organisatie. Het is essentieel dat iedere collega goed op de hoogte is van de richting en missie van een organisatie op een praktische manier.

Klanten nemen geen genoegen (meer) met halve antwoorden en eisen jouw volle aandacht. Klanten willen op correcte en juiste wijze geholpen worden, of dat nu een medewerker, sales, service, receptie of administratie is. In de omgang met klanten wil de klant merken dat ze centraal staat, dat ze goed wordt geholpen en serieus wordt genomen.

Een goed klantcontact is het verschil tussen winst en verlies.

CustomerTalk heeft om die reden een serie pakkende en praktische trainingen ontwikkeld voor vele uiteenlopende functies en beroepsgroepen op uitvoerend niveau. Wat kun je het beste doen als een klant contact opneemt of ontevreden is? Hoe zie je kansen en hoe geef je een goed vervolg aan klantcontact.

Klantgerichte trainingen

De trainingen die CustomerTalk aanbiedt, zijn ontwikkeld door echte klantprofessionals. Met als doel je collega's in het contact met klanten het hoogste rendement voor zowel de klant als de organisatie te laten realiseren. In onze trainingen streven wij ernaar:

  • op een prettige en resultaatgerichte wijze klanten bedienen
  • op bondige en pakkende manier de eigen organisatie goed te profileren
  • de klant echt centraal te stellen
  • om inzicht te krijgen in de eigen omgang met klanten
  • kansen en problemen te signaleren met een passende oplossing

De klantgerichte trainingen van CustomerTalk zijn opgesteld door professionals om jou en je collega's te helpen het klantcontact te optimaliseren en klantgericht te zijn op winstgevende wijze. De deelnemers aan trainingen hebben uiteenlopende achtergronden en functies. Niet alleen verkoop of marketing maar ook finance, customer service, ICT, helpdesk, balie, accountmanagement, online, techniek, onderhoud...

De thema's van de trainingen zijn:

Klantgericht schrijven

  • je wilt nieuwe klanten werven, bestaande klanten behouden, en mogelijk zelfs wel meer omzet uit bestaande klanten halen. Tijdens de interactieve training Klantgericht schrijven leer je teksten, brieven, mailings en offertes zo te formuleren dat ze overtuigend zijn en leiden tot het gewenste succes.

Klantgericht verkopen - voor niet verkopers

  • geen enkele klant wil het gevoel hebben dat hem iets 'verkocht' is. Of dat het niet om hem of het oplossen van zijn probleem ging maar om hem 'geld' afhandig te maken. Klantgericht verkopen is niet een (eenmalige) handtekening scoren. Tijdens deze dag pakken we de basis op met betrekking tot klantgericht communiceren en ook de structuren te hanteren van een (optimaal) verkoop gesprek.

Klantgerichte cultuur

  • welke cultuur heerst er binnen de organisatie en wat straalt men uit naar buiten? Een klantgerichte cultuur is zowel naar buiten als naar binnen gericht, naar de eigen organisatie. Immers, in je eigen organisatie heb je ook (interne) klanten. Want wat wil je uitstralen en doet iedereen dat op dezelfde manier met dezelfde boodschap binnen je organisatie? Na het volgend van deze training heb je geleerd in één dag een compacte methodiek om de kaders uit te zetten voor de klantgerichte cultuur.

Klantgerichte Excellente Service

  • een excellente service gericht op klanten met als doel blije en terugkerende klanten. Van belang is dat klantgerichtheid in alle bedrijfsniveaus geborgd is. Deze training gaat in op de 'service excellence' voor iedereen die direct klantcontact heeft. Op basis van een beproefde en praktische methodiek leer je op deze dag hoe jezelf een klantreis vorm kunt geven, en vooral hoe je klanten blij en tevreden maakt.

Klantgericht Effectief Communiceren

  • klantgericht communiceren is een van de belangrijkste ingrediënten voor het overdragen van de juiste boodschap aan je doelgroep. Wat wil je bereiken met je communicatie? Op welke wijze neemt jouw doelgroep informatie tot zich? En hoe formuleer jij de kernboodschap van je verhaal het beste? Tijdens deze training krijg je inzicht en tools om je communicatie zo optimaal mogelijk in te zetten.
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie