Naar inhoud

Training de klantgerichte cultuur

Hoe kun je het klantgericht denken en doen bevorderen in je eigen organisatie? Vraag eens in uw organisatie wie uw beste klanten zijn, wat hen beweegt en wat de behoefte van klanten is. De kans is groot dat u veel antwoorden krijgt die veel van elkaar verschillen. Dat is op zich niet zo uniek, veel organisaties willen graag de klant centraal stellen maar missen daarvoor de ‘klantgerichte cultuur’.

Met deze training zet je de eerste stappen richting klantgerichtheid. We gaan aan het werk om de behoeften van de klant en de organisatie te kaderen. Stel de klantbehoeften centraal, het is de basis de dienstverlening aan te laten sluiten op de marktbehoefte.

‘Dé klant’ bestaat niet, de training helpt u ook met de uiteenlopende klanttypen te onderscheiden en daarvoor service en sales proposities voor te ontwikkelen. Uiteindelijke doel? Het ontwikkelen van de ultieme competentie in klantgerichtheid in je organisatie.

We hebben een compacte methodiek ontwikkeld om in één dag de kaders uit te zetten voor de klantgerichte cultuur. We zetten meerdere functionaliteiten bij elkaar gericht op klantgerichtheid op basis van bewustwording, inzicht en vaardigheden.

De start is te werken aan de klantgerichte visie en strategie die anders is dan een klassieke marktbenadering. We maken de start om de klantbehoefte te ontdekken, te begrijpen en te realiseren.

Klantgericht werken is de klant kennen, een goede interne samenwerking te realiseren met als belangrijke uitkomst, het antwoord geven op de klantbehoeften.

Klantgerichtheid is geen kunstje maar vergt visie en vaardigheid. Een klantgerichte cultuur is gebaseerd op vertrouwen en het vastleggen en nakomen van afspraken. Klantgerichtheid voorkomt chaos in de ogen van de klant. Snelle en correcte communicatie, data-driven, processen en systemen op orde, altijd streven naar een goede klantwaarde en optimale klantrelatie. Klantgerichtheid raakt je gehele interne organisatie en legt de basis voor toekomstig succes.

Voor wie

  • algemeen management
  • commercieel management
  • service managers
  • marketing en communicatie managers
  • productmanagement

Wanneer

De training Klantgerichte Cultuur wordt twee keer per jaar gegeven. Groepsgrootte is maximaal 12 deelnemers. Het aantal plaatsen is beperkt.

20 juni in Leusden van 09.30 - 16.30 uur

28 november in Leusden van 09.30 - 16.30 uur

Kosten

Voor deze dag vragen we 590 euro.

  • prijs exclusief btw
  • inclusief materiaal en je eigen aanpak voor ontwikkelen propositie
  • inclusief koffie/thee/fris, lunch en versnaperingen

Inschrijven

Locatie/datum

Gegevens deelnemer

Factuurgegevens

Duur:
1 dag
Datum:
20 juni, 28 november
Locatie:
Leusden
Prijs:
€ 590,00
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie