Naar inhoud

Training: Klantgericht communiceren

Klantgericht communiceren is cruciaal om verbinding te krijgen en te houden met je relaties. Ben je er zelf bewust van hoe je communiceert en hoe jouw boodschap kan overkomen bij een klant? De hamvraag daarbij is hoe jouw klant ‘denkt’ en hoe je jouw communicatie hierop aan kunt passen. Klantgerichte communicatie is exact weten waar de klant behoefte aan heeft – ook in lastige klantsituaties waar ‘Nee’ een mogelijk antwoord is.

Klantgericht communiceren is eerder luisteren en weten wat de klant verwacht, dan alleen maar ‘zenden’. Omdat communicatie ook steeds meer digital en data-driven wordt, mag je het gerust hebben over een dynamische werkwijze. Het communicatievak verandert en je markt verandert. Daarom helpt de training ‘Klantgericht communiceren’ met jou weer up-to-date te brengen in het contact met klanten en prospects.

In één dag leer en ervaar je:

  • hoe je echt luistert naar klanten en prospects;
  • wat de juiste vragen zijn om de wensen en behoeften van klanten en prospects vast te stellen;
  • hoe je omgaat met de reacties van klanten;
  • op welke wijze je van klachten kansen maakt;
  • hoe je nieuwe communicatiemiddelen effectief inzet;
  • wat de belangen zijn van actuele en up-to-date klantdata;
  • hoe je jouw eigen communicatiestijl ontwikkelt.

Onderwerpen

Dit zijn de onderwerpen die tijdens de training ’Klantgericht communiceren’ aan bod komen:

  • de werking van communicatie, zowel verbaal als non-verbaal;
  • het ontstaan van weerstand en ruis in communicatie en hoe je dit kan voorkomen;
  • de afstemming van jouw communicatie op die van je klant;
  • het behoud van focus en doelgerichtheid in communicatie;
  • de toepassing van overtuigende luister- en vraagtechnieken;
  • het effect van actie versus reactie – de dynamiek in communicatie;
  • de totstandkoming van resultaatgerichte communicatie.

Voor wie

De training ‘Klantgericht communiceren’ is bestemd voor eenieder die regelmatig contact heeft met klanten. Deelnemers aan deze training zijn bijvoorbeeld:

  • accountmanagers;
  • buitendienstmedewerkers;
  • klantenservicemedewerkers;
  • callcentermedewerkers;
  • telefonisten;
  • receptionisten;
  • helpdeskmedewerkers;
  • relatiebeheerders;
  • binnendienstmedewerkers;
  • systeembeheerders;
  • consultants op het gebied van ICT, techniek, functioneel ontwerp of applicatiebeheer.

Wanneer

De training ‘Klantgericht communiceren’ wordt 2 keer per jaar gegeven. De groepsgrootte is maximaal 12 deelnemers. De trainingsdata zijn:

  • Data voor 2020 volgen in Leusden van 9:30 tot 16:30 uur.

Investering

Voor deze dag vragen we 595 euro:

  • exclusief btw;
  • begeleiding door een ervaren en deskundige trainer;
  • inclusief trainingsmateriaal;
  • inclusief koffie, thee, frisdrank, lunch en versnaperingen.

Inschrijven

Locatie/datum

Gegevens deelnemer

Factuurgegevens

Duur:
1 dag
Data:
Data voor 2020 volgen z.s.m.
Locatie:
Leusden
Prijs:
€ 595,00
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie