Naar inhoud

Training: Klantgericht schrijven

De beste 24/7-service bestaat uit duidelijke tekst. Tekst met antwoorden op echte vragen van klanten. Vragen over van alles en nog wat: prijzen, openingstijden, garanties, gebruiksaanwijzingen, storingen, hulp bij het monteren, enzovoorts. Want er bestaat geen grotere klantfrustratie dan een helpdeskbandje dat je verwijst naar een website waar je net tevergeefs gezocht hebt. Zeker als het helpdesknummer zelf al nauwelijks te vinden was.

Mensen lezen slecht!

Ja, veel marketeers geven de lezer de schuld dat hij het antwoord, dat in correct Nederlands in de derde alinea stond, niet ontdekte. Als je weet hoe mensen lezen, staat het antwoord in de headline!

Leer daarom in een één dag hoe je klanten zoeken, kijken, scannen en lezen. Wat mensen nooit lezen en hoe dat komt. In de training krijg je voorbeelden uit je eigen praktijk, van je eigen website. Met vragen waar jouw klanten mee zitten.

Na de training ‘Klantgericht schrijven’ weet je hoe je klant zoekt en kijkt. Je begrijpt hoe de 2 hersenhelften samenwerken bij het lezen en hoe je al je teksten veel klantgerichter maakt.

De resultaten na één dag zijn:

  • je weet hoe je inspeelt op het leesgedrag van je klanten;
  • je weet wat je klant van je verwacht;
  • je schrijft vlotter en directer;
  • je teksten zijn makkelijker scanbaar;
  • je checkt en verbetert razendsnel bestaande teksten;
  • je geeft betere feedback op conceptteksten.

Onderwerpen

Dit zijn de onderwerpen die tijdens de training ‘Klantgericht schrijven’ aan bod komen:

  • schrijven vanuit klantvragen;
  • kijk- en leesgedrag beïnvloeden met vorm;
  • schrijven in dialoogvorm;
  • de invloed van lettertypes en -formaten;
  • de optimale lengte van alinea’s, zinnen en woorden;
  • sterke en zwakke woorden;
  • tips om tekst actief te maken;
  • de structuur van tekst;
  • glasheldere headlines schrijven;
  • excellente service bieden met duidelijke teksten;
  • tools om jezelf feedback te geven op je teksten.

Voor wie

De training ‘Klantgericht schrijven’ is bestemd voor eenieder die uitvoerend actief is met het schrijven van teksten. Deelnemers aan deze training zijn verantwoordelijk voor teksten, schrijven zelf teksten of beoordelen teksten. In deze training zien we bijvoorbeeld:

  • teamleaders;
  • webredacteuren;
  • contactcentermedewerkers;
  • customerservicemedewerkers;
  • marketeers.

Wanneer

De training ‘Klantgericht schrijven’ wordt 2 keer per jaar gegeven. De groepsgrootte is maximaal 15 deelnemers. De trainingsdata zijn:

  • Data voor 2020 volgen in Leusden van 9:30 tot 16:30 uur.

Investering

Voor deze dag vragen we 595 euro:

  • exclusief btw;
  • begeleiding door een ervaren en deskundige trainer;
  • inclusief trainingsmateriaal;
  • inclusief koffie, thee, frisdrank, lunch en versnaperingen.

Inschrijven

Locatie/datum

Gegevens deelnemer

Factuurgegevens

Duur:
1 dag
Data:
Data voor 2020 volgen z.s.m.
Locatie:
Leusden
Prijs:
€ 595,00
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie