Naar inhoud

Training: Klantgericht verkopen – voor niet-verkopers

Succesvolle verkopers denken vanuit de klant en helpen de klant met kopen. Klantenservicemedewerkers, binnendienstmedewerkers, servicemonteurs, consultants, engineers en receptionisten zijn veel beter in staat om te verkopen dan wordt gedacht. Zij hebben veel klantcontact, kennen de klant en het belangrijkste voordeel is dat de klant hen vertrouwt. Het wordt voor verkopers in het digitale tijdperk steeds moeilijker om aan tafel te komen. Echter, er zijn veel medewerkers met heel veel verkooppotentieel!

De training ‘Klantgericht verkopen – voor niet-verkopers’ is erop gericht het verkooppotentieel van deze medewerkers beter te benutten. Hoe zorg je ervoor dat de collega’s die veel klantcontact hebben koopsignalen herkennen? Wat houdt verkopen aan bestaande klanten eigenlijk in? Hoe voel je je prettig en integer als je verkoopt? Hoe help je klanten kopen? Hoe kun je goed met verkopers samenwerken?

Van scoren naar helpen

Klantgericht verkopen is niet een ‘handtekening scoren’, maar het betekent het realiseren van een langdurige relatie met klanten met een duidelijke win-win. Met klantgericht verkopen ga je een waardevolle relatie voor beide partijen aan.

De essentie van klantgericht verkopen is het realiseren van een waardevolle lange-termijn-klantrelatie. Nog te vaak voelen klanten zich niet begrepen en krijgen een vervelend gevoel dat ze iets ‘verkocht’ krijgen. Verkopers en accountmanagers zijn steeds minder succesvol omdat klanten balen van opdringerigheid en de focus op de deal.

Klantgerichte verkoop houdt in dat je inspeelt op de wens en behoefte van de klant en dat ook goed weet te verwoorden in gesprek en een voorstel. Dat is niet het eigen resultaat als primair doel stellen. Klantgericht verkopen is gebaseerd op het creëren en onderhouden van een wederzijds positieve relatie met de prospect en klant!

In één dag leer en ervaar je:

  • je klanten en potentiële klanten te herkennen;
  • de wensen en behoeften van klanten te zien;
  • van klachten kansen te maken;
  • hoe je omgaat met de reacties van klanten;
  • klantgericht te communiceren;
  • jouw eigen verkoopstijl te ontwikkelen.

Onderwerpen

Dit zijn de onderwerpen die tijdens de training ‘Klantgericht verkopen – voor niet-verkopers’ aan bod komen:

  • klantreizen, zowel van kopers als gebruikers;
  • ergernissen van klanten;
  • plezierige ervaringen van klanten;
  • verkoopgesprekken voeren vanuit het klantperspectief;
  • klantgerichte communicatie;
  • koopsignalen herkennen;
  • klantbehoeften herkennen, ook de vraag achter de vraag van een klant;
  • vragen stellen;
  • oplossingen voor een klant ontwikkelen;
  • klantgerichte voorstellen opstellen;
  • belangrijke valkuilen.

Voor wie

De training ‘Klantgericht verkopen – voor niet-verkopers’ is bestemd voor eenieder die klantcontact heeft. Deelnemers aan training zijn bijvoorbeeld:

  • medewerkers verkoopbinnendienst;
  • servicemonteurs;
  • medewerkers klantenservice;
  • receptionisten;
  • winkelmedewerkers;
  • consultants;
  • engineers.

Wanneer

De training ‘Klantgericht verkopen – voor niet-verkopers’ wordt 2 keer per jaar gegeven. De groepsgrootte is maximaal 12 deelnemers. De trainingsdata zijn:

  • woensdag 15 mei 2019 in Leusden van 9:30 tot 16:30 uur;
  • woensdag 11 september 2019 in Leusden van 9:30 tot 16:30 uur.

Investering

Voor deze dag vragen we 595 euro:

  • exclusief btw;
  • begeleiding door een ervaren en deskundige trainer;
  • inclusief trainingsmateriaal;
  • inclusief koffie, thee, frisdrank, lunch en versnaperingen.

Inschrijven

Locatie/datum

Gegevens deelnemer

Factuurgegevens

Duur:
1 dag
Data:
15 mei en 11 september 2019
Locatie:
Leusden
Prijs:
€ 595,00
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie