Naar inhoud

Training: Service excellence in de praktijk

Service was ooit een noodzakelijk kwaad om na een verkoop klanten met vragen en problemen te helpen. Veelal werd service als een kostenpost gezien. Maar klanten zijn veeleisender geworden. En terecht. Inmiddels benoemen veel succesvolle organisaties service als een strategische waarde. Door de digitalisering en de opkomst van social media is service een pure noodzaak geworden. Reviews en recommandaties bepalen jouw toekomstige omzet. Service is het nieuwe verkopen. De juiste inzet van service in de praktijk betekent het grote verschil tussen winst en verlies.

De klant centraal zetten in de serviceverlening, dat betekent service excellence in de praktijk. Maar wel op een passende wijze die rekening houdt met zowel kosten als en opbrengsten. Hoe doe je dat echter concreet? Dat leer je in de training ‘Service excellence in de praktijk’.

Na de training ‘Service excellence in de praktijk’ ben je weer helemaal up-to-date met de nieuwste ontwikkelingen en inzichten in het kwalitatief plannen en managen van de serviceaanpak van jouw organisatie. Je bent in staat om de gewenste aanpak voor service excellence praktisch en succesvol te realiseren. Op basis van een beproefde en praktische methodiek leer je hoe jezelf service excellence binnen jouw organisatie vorm kunt geven – en vooral hoe je klanten blij, tevreden en loyaler maakt.

Service excellence als onderscheidende succesfactor

“Service excellence is het vermogen van organisaties om op consistente wijze enthousiaste klanten met een emotionele binding te realiseren – dit door ze een persoonlijke en uitzonderlijk positieve beleving te bieden.”

Dat stellen Eric de Haan en Jean-Pierre Thomassen, auteurs van het gelauwerde boek ‘Service Excellence’.

In één dag leer en ervaar je:

  • inzicht te krijgen in de servicebehoefte en de werkwijze van je organisatie;
  • het belang van een uitzonderlijke klantbeleving en de financiële effecten van deze focus;
  • de belangrijkste uitdagingen van organisaties om klantbeleving centraal te zetten;
  • wat het werken met service excellence betekent voor managers en medewerkers;
  • een compacte serviceanalyse te maken van jouw organisatie;
  • de vergelijking van jouw service met die van andere organisaties met een maturity scan;
  • geld te verdienen met service excellence;
  • het ontwikkelen van een visie en een actieplan voor service excellence.

Onderwerpen

Dit zijn de onderwerpen die tijdens de training ‘Service excellence in de praktijk’ aan bod komen:

  • het ‘Service Excellence’-model en de achterliggende filosofie;
  • de 4 niveaus van klantbeleving, uiteengezet aan de hand van de ‘Service Excellence’-piramide;
  • een quick scan van de service excellence;
  • de maturiteit van service excellence;
  • de kosten en opbrengsten van service excellence;
  • de organisatie en de cultuur;
  • het opstellen van een eigen plan van aanpak voor service excellence plan van aanpak.

Voor wie

De training ‘Service excellence in de praktijk’ is bestemd voor eenieder die in zijn of haar bedrijf, publieke organisatie of instelling verantwoordelijk is voor het fundamenteel vergroten van de klantgerichtheid en het verbeteren van de service. Deelnemers aan deze training zijn bijvoorbeeld:

  • teamleaders;
  • contactcentermanagers;
  • projectleiders;
  • customerservicemanagers;
  • consultants;
  • marketeers;
  • managers customer experience;
  • supportmanagers.

Wanneer

De training ‘Service excellence in de praktijk’ wordt 2 keer per jaar gegeven. De groepsgrootte is maximaal 12 deelnemers. De trainingsdata zijn:

  • woensdag 19 juni in Leusden van 9:30 tot 16:30 uur;
  • woensdag 23 oktober in Leusden van 9:30 tot 16:30 uur.

Investering

Voor deze dag vragen we 785 euro:

  • exclusief btw;
  • begeleiding door ervaren en deskundige trainers;
  • inclusief trainingsmateriaal;
  • inclusief koffie, thee, frisdrank, lunch en versnaperingen.

Inschrijven

Locatie/datum

Gegevens deelnemer

Factuurgegevens

Duur:
1 dag
Data:
19 juni en 23 oktober 2019
Locatie:
Leusden
Prijs:
€ 785,00

Service was ooit een noodzakelijk kwaad om na een verkoop klanten met vragen en problemen te helpen. Veelal werd service als een kostenpost gezien. Maar klanten zijn veeleisender geworden. En terecht. Inmiddels benoemen veel succesvolle organisaties service als een strategische waarde. Door de digitalisering en de opkomst van social media is service een pure noodzaak geworden. Reviews en recommandaties bepalen jouw toekomstige omzet. Service is het nieuwe verkopen. De juiste inzet van service in de praktijk betekent het grote verschil tussen winst en verlies.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie