Naar inhoud

Consumenten staan ook in de financiële branche aan het roer

Financiële dienstverleners doen er alles aan om het vertrouwen van de consumenten terug te winnen. Dit vertrouwen heeft in het recente verleden namelijk een deuk opgelopen. Bedrijven in de sector finance staan dan ook voor de uitdaging relevant te zijn en te blijven voor de klanten. Of het nu gaat om de kritische consumenten of de veeleisende ondernemers, zij verwachten een consistente klantervaring – via welk kanaal dan ook.

De omslag naar deze omnichannel-klantervaring is voor veel financiële dienstverleners een stevige klus. Toch moeten zij meebewegen in dit digitale tijdperk. Dat betekent met name anticiperen op ondernemingen die zich richten op financiële technologie – de FinTech-ondernemingen – die met compleet digitale businessmodellen de consumenten meer en meer aan zich weten te binden. Traditionele partijen moeten hier snel een antwoord op vinden.

Kortom, er verandert veel en de markt voor financiële dienstverleners is zeer dynamisch. Gebruik deze dynamiek om je organisatie klantgerichter te maken en de dienstverlening nog beter op de wensen van de klant af te stemmen. Zorg dat je een duurzame relatie opbouwt met de klanten. Zeker in economisch onzekere tijden, zijn de klanten op zoek naar een transparante en betrouwbare financiële dienstverlener.

In dit onderzoeksrapport van IT-dienstverlener CRM Partners wordt uiteengezet hoe financiële dienstverleners de klantbeleving kunnen verbeteren en daarmee het vertrouwen van de consumenten – in business-to-consumer én business-to-business – terug kunnen winnen.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie