Naar inhoud

Customer journey mining: behoefte aan een helder overzicht

Het werkveld van customer journeys en de inzichten en sturing op klantreizen zijn hot topics binnen veel bedrijven. Binnen de diverse branches van zowel business-to-consumer als business-to-business worden grote stappen gezet op dit gebied. Dat merken Henrik Nijkamp en Milou Ehrismann – als data scientist en customer journey analytics consultant bij consultancybureau Underlined – elke dag. Zij krijgen continu uiteenlopende vragen over hun werkzaamheden.

Toen ze daar op een dag samen over spraken, probeerden ze voor zichzelf te formuleren wat de meest gestelde vragen zijn. Ze merkten dat het lastig is de behoeften overzichtelijk in beeld te brengen. Marketeers zijn is met name op zoek naar een stappenplan zodat ze gericht aan de slag kunnen met customer journey mining.

Oftewel, ze merkten dat er behoefte is aan overzicht. Zo ontstond het idee om hun werk op te knippen in een aantal logische hoofdstukken waarbij ze telkens de belangrijkste vragen beantwoorden en de links aangeven met andere elementen. Daarmee willen ze graag concrete handvatten en tips bieden aan iedereen die aan de slag gaat met customer journey analytics.

Ze hebben dit gedaan aan de hand van een aantal voorbeelden, zodat de – niet altijd gemakkelijke – materie tot leven komt. Dat idee heeft geleid tot deze publicatie, waarmee een inkijkje wordt gegeven in het werkveld van customer journey analytics en inspiratie wordt geboden om zelf aan de slag te gaan.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie