Naar inhoud

Dé handleiding voor het kiezen van de juiste CRM-oplossing

Het opbouwen van sterke langetermijnrelaties met klanten is de topprioriteit voor iedere organisatie die streeft naar meer inkomsten en een snellere groei. Helaas zijn goede klantrelaties niet altijd te bewerkstelligen door alleen hard werken. Organisaties moeten ook gebruikmaken van moderne technologieën en hulpmiddelen om de maximale waarde uit hun klantenrelaties te halen. Hiervoor is customer relationship management (CRM) de oplossing.

CRM is zowel een filosofie als een strategie. Met CRM-software kan jouw bedrijf dit proces – het creëren van langdurige relaties met klanten – optimaliseren. Deze software stelt je in staat om een 360-graden-beeld van je klanten te krijgen. Deze informatie wordt op één plaats opgeslagen, zodat deze voor iedereen binnen de organisatie toegankelijk is.

Een ander kenmerk van CRM-software is het beheren van de contactinformatie. De contactgegevens worden efficiënter beheerd, waardoor het gemakkelijk wordt om een vervolgactie te ondernemen na een interactie met een klant. Ook is alle informatie op één locatie opgeslagen. Zo heeft iedereen in de organisatie direct toegang tot een uitgebreid klantoverzicht – niet alleen op kantoor, maar ook onderweg.

De R in CRM staat namelijk voor een van de belangrijkste onderdelen van je organisatie, namelijk jouw relaties. Daar wil je op elk moment alles van weten. Omdat zij een brug vormen tussen jouw zakelijk aanbod en de wensen van je klanten. Uiteindelijk maakt CRM een meer weloverwogen besluitvorming mogelijk over het verbeteren van de klantrelaties en de groei van je organisatie. De hamvraag is hoe je begint met CRM.

Deze handleiding van CRM-softwareleverancier SuperOffice is bedoeld om alle vragen te beantwoorden die je over dit onderwerp hebt. Ook zijn beproefde methoden en checklists opgenomen om te bepalen of jouw organisatie klaar is voor CRM.

Dit zijn enkele thema’s die in deze gids aan bod komen:

  • Wat is CRM en wat zijn de voordelen voor je organisatie?
  • Hoe selecteer je het juiste CRM-systeem?
  • Waar moet je op letten bij het kiezen van een CRM-leverancier?
  • Hoe meet je het resultaat van CRM?

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie