Naar inhoud

Dé marketingtrends in het gebruik van Instagram voor 2019

Instagram is een speler waarmee marketeers steeds meer rekening dienen te houden. Sinds de lancering is het platform gestaag uitgegroeid tot een van de grootste sociale netwerken ooit. Het heeft in 2018 de mijlpaal van 1 miljard actieve maandelijkse gebruikers bereikt en is daarmee populairder dan giganten als Twitter en LinkedIn. De indrukwekkende groei van Instagram is inmiddels sterker dan die van de grootste rivaal – Snapchat – en het moederbedrijf – Facebook.

Het platform dankt de snelle expansie aan de visuele aantrekkingskracht, de consistente nadruk op de gebruikerservaring en de voortdurende toevoeging van goed functionerende functies. De overname door Facebook heeft het bereik exponentieel vergroot. Het netwerk heeft daarnaast de functionaliteiten voor e-commerce en conversie versterkt, waardoor het eenvoudiger is geworden om bedrijven de return on investment van hun inspanningen te tonen.

Ondernemingen kunnen zich nu niet meer permitteren Instagram links te laten liggen. Of je nu een modemerk of een technologiebedrijf bent, het platform kan je helpen de awareness van jouw bedrijf te vergroten, de juiste doelgroep te bereiken en visuele content te laten converteren naar verkopen. Naarmate echter meer en meer organisaties trachten hun Instagram te laten groeien, wordt het overladen met content en competitief.

Om zich te onderscheiden dienen marketeers te weten wat werkt en wat niet werkt op Instagram. Hiervoor hebben ze gegevens nodig om betere beslissingen te kunnen nemen over hun strategie. In dit rapport worden de actuele trends en ontwikkelingen ten aanzien van Instagram belicht.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie