Naar inhoud

Dé uitdaging in e-commerce anno 2019 is the last mile

Anno 2019 staan retailers voor de uitdaging om een gunstige bezorgservice te bieden zonder in te leveren op de winstgevendheid. Want ruim de helft van Nederlanders verhoogt de uitgaven in ruil voor een goede bezorging van de boodschappen. Om nieuwe inkomstenstromen te ontdekken, moeten detailhandelaren investeren in de last-mile-delivery: het laatste deel van het bezorgproces voordat een product bij de klant belandt.

Consumenten hechten namelijk veel waarde aan snelle levering of bezorging op gunstige tijden. Echter, slechts 1 procent van hen is bereid de volledige leveringskosten te dragen. Dit terwijl bezorging het duurste onderdeel van de supply chain is. Kortom, anno 2019 staan retailers voor de uitdaging om hun last-mile-delivery-processen te optimaliseren en hiermee het vertrouwen van klanten te winnen, zónder in te leveren op winstgevendheid.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie