Naar inhoud

De actuele kerngetallen omtrent de toepassing van live chat

De toename in het gebruik van het contactkanaal live chat vraagt om meer inzicht in de resultaten van het contactkanaal. In deze rapportage toont LiveChat Service de resultaten van een steekproef van 150.000 chats over het eerste half jaar van 2019. De rapportage laat onder andere zien welke factoren invloed hebben op het aantal chats, welke factoren de conversiecijfers beïnvloeden en op welke tijden bezoekers chatten. Dankzij het uitgebreide klantenbestand en de grote steekproef geven de data een betrouwbare weerspiegeling van een werkelijke situatie waarin live chat wordt toegepast.

De belangrijkste bevindingen van het onderzoek zijn:

  • meer dan 25 procent van de websitebezoekers is geconverteerd naar een lead of een directe verkoop;
  • met proactieve chat nemen websitebezoekers drie keer vaker contact op;
  • 36,5 procent van de bezoekers chat buiten kantoortijden;
  • gemiddeld chat 2,9 procent van de websitebezoekers;
  • chat niet langer dan 10 minuten met bezoekers om de conversiecijfers hoog te houden.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie