Naar inhoud

De chatbot is een echte game changer voor het klantcontact

De combinatie van machine learning en menselijk inzicht zorgt voor betere service en een verhoogde klanttevredenheid. Ontwikkelingen op het gebied van artificial intelligence en chatbots volgen elkaar in rap tempo op. Slimme chatbots zijn niet langer alleen geschikt voor grotere organisaties, maar bieden ook meerwaarde voor het midden- en kleinbedrijf. Naast een hogere klanttevredenheid leidt de toepassing van bots tot meer efficiëntie, lagere kosten en verhoogde medewerkerstevredenheid.

Je kunt een chatbot zien als virtuele klantenservicemedewerkers. De bot leest het bericht, bepaalt de intentie van de vraagsteller en zorgt voor een complete set gegevens en klantdata. Zijn werk zit er vervolgens op. De complete set gegevens wordt overgedragen aan een andere medewerker. Chatbots zijn hét antwoord op het groeiende aantal webcare-conversaties binnen digitale klantcontactkanalen als social media, messaging apps en live chat. Organisaties zoeken naar steeds slimmere manieren om eenvoudige vragen geautomatiseerd in behandeling te kunnen nemen, zónder in te leveren op klanttevredenheid.

In dit onderzoeksrapport worden de mogelijkheden verkend van chatbots voor organisaties met een heldere visie op hedendaags klantcontact.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie