Naar inhoud

De conditie van het innovatieve Nederlandse bedrijfsleven

Veel managers praten over digitale transformatie, overstappen naar de cloud en digitalisering, zonder echt concreet te worden. In ieder bedrijf wordt er hard aan gewerkt om klaar te zijn voor de dag van morgen. Veelal gebeurt dit achter de schermen. Alleen over de echt grote succesvolle innovaties lezen we wat terug in de media, maar innovatie hoeft lang niet altijd zo rigoureus te zijn als op voorhand wordt gedacht.

Er zijn namelijk ook een heleboel waardevolle kleinere innovaties die bedrijven veel opleveren. Doordat er alleen aandacht is voor opvallende innovaties is de status van innovatief Nederland relatief onbekend. Daar moet verandering in komen. Daarom heeft marktonderzoeksbureau Markteffect in opdracht van de zakelijke dienstverleners QNH en ilionx 587 Nederlandse managers aan de tand gevoeld over hun ervaringen met innovaties.

Zij geven antwoord op vragen over hoe zij tegen innovatie en de partnerships binnen en buiten hun organisatie aankijken. Dit onderzoeksrapport geeft inzicht in alle relevante ontwikkelingen op dit gebied. Het gaat in op de huidige status van innovatie en partnerships die Nederlandse organisaties aangaan voor innovatie. Opvallend is vooral dat vernieuwingen slechts in uitzonderlijk geval zonder een vorm van samenwerking gestalte krijgen.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie