Naar inhoud

De conversie verhogen op je website met behulp van live chat

Het genereren van meer traffic is altijd een belangrijke doelstelling. En terecht, want de laatste decennia hebben laten zien hoe belangrijk het is online aanwezig te zijn. Toch zijn er nog grote stappen te zetten op het gebied van online service en sales. Bedrijven slagen er in websitebezoekers te genereren, maar het converteren van bezoekers laat vaak te wensen over.

Met een conversiepercentage van 1 tot 3 procent zijn veel bedrijven al tevreden. De grote vraag is natuurlijk hoe je jouw websitebezoekers zo goed mogelijk begeleidt richting een aankoop. Als reactie op lage conversiepercentages onderzoeken bedrijven het surfgedrag van bezoekers. Deze onderzoeken geven soms waardevolle inzichten, maar zijn niet zeer efficiënt.

Waar bezoekers behoefte aan hebben, zijn antwoorden op hun vragen. De manier om mensen op een laagdrempelige en snelle manier te voorzien van deze antwoorden is live chat. Live chat is te gebruiken via het kanaal waar men op actief is, hierdoor is het gemakkelijk te gebruiken. Ook krijgen bezoekers direct contact waardoor het aankoopproces niet spaak loopt.

Het wegnemen van twijfel en vragen zorgt ervoor dat meer bezoekers de customer journey afmaken. En dat live chat meer conversie realiseert, is niet alleen logisch maar ook bewezen.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie