Naar inhoud

De digitale status van de retailer in de winkelstraat

Al enige tijd wordt geroepen dat de retailbranche aan enorme veranderingen onderhevig is. De ideale winkel is in de loop der jaren veranderd van producten in de schappen met hier en daar een display, naar een omgeving waarin technologie de boventoon voert. Retailers moeten zich in rap tempo aanpassen aan de alsmaar groeiende wensen – en eisen – van de consument.

Een gestandaardiseerde aanpak voor iedere klant werkt niet meer – de klant verwacht een persoonlijke benadering. Het feit dat we eenvoudig vanaf de bank ons winkelmandje kunnen vullen – of het nu gaat om kleding of boodschappen – zorgt ervoor dat we verwend zijn geraakt. Altijd inzicht in de voorraad, een vers-garantie en suggesties voor items die passen bij wat je al in je winkelmandje hebt – de consument vindt het de normaalste zaak van de wereld.

Door deze ontwikkelingen wordt de verwachting van de consument tevens hoger wat betreft het winkelbezoek. Daaruit vloeit bijvoorbeeld voort dat winkels aan de slag gaan met een omnichannel-aanpak. Dit houdt in dat de klantervaring, ongeacht via welk kanaal de klant de winkel bezoekt, gelijk is. Oftewel, computer, mobiel, fysieke winkel, flyers en content – alles sluit naadloos op elkaar aan.

Dit onderzoeksrapport van Omnia Connect laat de stand van zaken zien op het gebied van IT en telecom binnen de offline retailmarkt. Wat zijn huidige betaaltrends? Hoe hebben retailers hun internet en telefonie ingericht? Waar lopen zij tegenaan? Welke stappen moeten er nog gezet worden? Oftewel, is retail Nederland klaar om mee te bewegen met de veranderingen van de branche?

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie