Naar inhoud

De inzet van marketingkanalen in 2018

Op de vraag aan Nederlanders welke marketingkanalen zijn ingezet in 2018, blijkt dat de eigen website (97%) nog altijd een belangrijk kanaal is. Dit kanaal staat dit jaar op plek één van meest gebruikte marketingkanalen, gevolgd door een gedeelde tweede plek voor e-mail (94%) en social media (94%).

Naar verwachting neemt het gebruik van het kanaal chatbot in 2019 fors toe: 21 procent van de organisaties in Nederland verwacht in de toekomst het kanaal chatbot te gebruiken. Dit is bovenop de 25 procent die aangeeft dit kanaal in 2018 al in gebruik te hebben.

Bedrijven in het profit-segment, bedrijven gericht op zowel de business-to-consumer- als business-to-business-markt en grotere bedrijven (100 of meer medewerkers) tonen de meeste interesse in dit kanaal.

Hoe groter de organisatie, des te meer het kanaal al ingezet wordt; gemiddeld 13 procent bij kleinere bedrijven (minder dan 100 medewerkers) ten opzichte van 39 procent bij grotere organisaties (meer dan 100 medewerkers). In 2019 verwacht 61 procent van de grotere bedrijven een chatbot te gebruiken, tegenover 31 procent van de kleinere bedrijven.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie