Naar inhoud

De Nederlandse koplopers in digitale klantbeleving in 2019

Succesvolle digitale producten zoals apps, websites en transactieplatformen hebben een belangrijke gemeenschappelijke eigenschap: ze voegen waarde toe aan de uiteindelijke gebruikers en aan de dienstverlenende organisatie. Waarde heeft in dit verband verschillende gezichten: kostenreductie, conversieverhoging, meer omzet, hogere klanttevredenheid, hogere mate van zelfredzaamheid of kanaalverschuiving.

Hoe goed het idee of het businessmodel ook is, als de gebruiker het niet begrijpt of de digitale dienst lastig te gebruiken vindt, wordt het geen succes. Daarom is het zaak altijd de gebruiker centraal te stellen bij het ontwikkelen van digitale producten. Van proof of concept naar minimum viable product tot en met de continue doorontwikkeling moet constant gekeken en gebouwd worden op basis van wat voor de gebruiker de meeste waarde toevoegt.

Om te begrijpen welke rol customer experience binnen het bedrijfsleven heeft en welke eigenschappen organisaties hebben die een succesvolle klantervaring hebben geïmplementeerd, heeft digital product agency Label A ‘De nationale customer experience benchmark 2019 – Digitale customer experience als essentieel onderdeel van digitale productontwikkeling’ samengesteld en gepubliceerd.

In dit rapport lees je niet alleen hoe je als bedrijf omgaat met de klantbeleving, maar ook waar de meeste uitdagingen zitten om als organisatie in de huidige dynamische markt te overleven. Een succesvolle customer experience is noodzakelijk voor een succesvolle strategie, maar de weg naar dat doel vraagt aanpassingen aan diepgewortelde bedrijfskenmerken als cultuur en processen. De publicatie bevat ook een aantal handvatten hoe je binnen je onderneming stappen kunt zetten naar het optimaliseren van de beleving voor je klanten.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie