Naar inhoud

De noodzakelijke transitie in de aanpak van klantloyaliteit

Het is een vaststaand feit dat klanten werven aanzienlijk duurder is dan klanten behouden. Loyale klanten zorgen immers voor een vaste bron van inkomsten. Bovenal kunnen zij doelgericht benaderd worden. De impact van aandacht voor klantloyaliteit blijkt ook uit het feit dat wereldwijd meer dan de helft van de consumenten aangeeft zijn favoriete merk trouw te blijven, zelfs als het handiger of goedkoper is het product of de dienst bij een concurrent te kopen.

In een wereld waar word of mouth een steeds krachtigere marketingpropositie wordt, zijn bestaande klanten enorm waardevol. 86 procent van hen zegt zijn favoriete organisatie aan te bevelen bij familieleden en vrienden en 66 procent schrijft naar alle waarschijnlijkheid een positieve recensie op het wereldwijde web. De toenemende populariteit van klantbeoordelingen in het online domein zorgt ook dat teleurstellende prestaties steeds harder afgestraft worden.

Uit dit Engelstalige onderzoeksrapport van accountants- en adviesorganisatie KPMG kun je opmaken dat de druk op gevestigde merken en retailers toeneemt om de benadering van klantloyaliteit te veranderen. Want in een tijdperk van onmiddellijke voldoening kan de concurrentiedynamiek snel omslaan. Daar waar het van oudsher vooral draaide om waarde, gemak en beleving, draait het nu in toenemende mate om keuze, purpose en privacy.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie