Naar inhoud

De relevantie van echte klantgerichtheid in de maakindustrie

De uitgaven aan informatietechnologie in de maakindustrie in 2022 bedragen naar schatting omstreeks 459 miljoen Amerikaanse dollars. Een belangrijk deel daarvan wordt besteed aan de verbetering van de customer journey en de customer experience. Dat is niet vreemd, want ook in deze sector dienen bedrijven hun klanten te overtuigen dat zij toch echt iets anders bieden dan de concurrentie en betere producten leveren dan alternatieve leveranciers.

Een gedifferentieerde klantbeleving is de belangrijkste strategische zakelijke prioriteit bij organisaties wereldwijd. De klantervaring verwijst naar het hele proces met betrekking tot de interactie tussen een klant en een organisatie waarmee hij een relatie heeft. Ondertussen evolueert customer experience van personalisatie en empathie op schaal. Ook fabrikanten moeten de klant centraal zetten in hun onderneming door een klantgerichte strategie te ontwikkelen.

In dit Engelstalige onderzoeksrapport van marktonderzoeksbureau IDC en softwareleverancier Liferay worden vier speerpunten geformuleerd voor de maakindustrie:

  1. Stel klanten centraal in je organisatie.
  2. Bouw verbonden ecosystemen rond merken om klanten frictie-loze, doelgerichte en gepersonaliseerde reizen te bieden.
  3. Gebruik artificial intelligence om de ervaring tijdens de klantreis te verbeteren.
  4. Zorg voor een gedifferentieerde betrokkenheid en ervaring door een digital experience platform te ontwikkelen.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie