Naar inhoud

De standvastige kracht van e-mail als marketinginstrument

De komst van de Algemene verordening gegevensbescherming heeft voor talloze organisaties betekend dat 2018 een bewogen en intensief jaar is geweest. Het administreren van opt-ins heeft veel bedrijven en instellingen hoofdbrekens bezorgd. Desondanks zijn de gemiddelde open- en clickratio’s van e-mailcampagnes in Nederland afgelopen jaar stabiel zijn gebleven of zelfs licht gestegen.

Dit laat zien dat e-mail een effectief kanaal is en blijft om met klanten te communiceren en werkelijke klantbetrokkenheid te genereren. Dit onderzoeksrapport biedt inzicht in wat e-mailcampagnes nog effectiever maakt. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van een gepersonaliseerde onderwerpregel of inzicht in wat de impact van het verzenden van kleinere campagnes is op de ratio’s – zowel in het algemeen als in specifieke branches.

Om de uitkomsten van het onderzoek in een breder perspectief te plaatsen, zijn een aantal Nederlandse deskundigen op het gebied van e-mailmarketing gevraagd hoe zij de uitkomsten interpreteren en hoe zij met de beïnvloedbare factoren omgaan in hun dagelijkse praktijk. Hun inzichten zijn ook vastgelegd in dit rapport over de actuele stand van zaken van e-mail als marketinginstrument in Nederland.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie