Naar inhoud

De status van de klantbeleving in zakelijk Nederland in 2020

Het beste halen uit klanten en medewerkers maakt organisaties daadwerkelijk succesvoller – ook in business-to-business (B2B). Het in beeld brengen van die klantervaring kan met de net promoter score (NPS). Dit is voor veel organisaties al jarenlang de meest gebruikte graadmeter om de loyaliteit en het enthousiasme van hun klanten in kaart te brengen. De NPS kan ook voor zakelijk Nederland een startpunt zijn voor de optimalisatie van de customer experience.

Een hoge NPS is niet het doel op zich, maar biedt het benodigde inzicht om een excellente klantbeleving na te streven. Daar ligt een belangrijke en mooie uitdaging, want het levert jou meer enthousiaste klanten op die jouw organisatie aanbevelen. Bovendien heeft het een positief effect op je medewerkers. Medewerkers die met enthousiaste klanten te maken hebben, zijn gemotiveerder en het geeft voldoening om daarvoor te werken.

Dit leidt vervolgens bijvoorbeeld tot minder verzuim en een lager verloop. Al met al levert dat een fraaie wisselwerking op. Door te werken aan een sterke NPS creëer je dus loyale en betrokken klanten. En die optimale klantbeleving vertaalt zich naar een goede medewerkersbeleving en omgekeerd. Worden je medewerkers ook nog eens perfect gefaciliteerd, dan is de cirkel helemaal rond.

In dit onderzoeksrapport van onderzoeksbureau Integron vind je een actueel overzicht van de status van de klantbeleving bij B2B-bedrijven in verschillende sectoren in Nederland.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie