Naar inhoud

De status van digitale vooruitgang bij Nederlandse bedrijven

Veel organisaties gaan voor vooruitgang, digitale vooruitgang om precies te zijn. Nieuwe businessmodellen en werkwijzen worden met behulp van digitalisering en nieuwe technologieën uit de grond gestampt. Stilstaan is achteruitgang en dat kunnen veel organisaties zich niet permitteren in de strijd om de klant, cliënt of burger. Kortom, alle zeilen worden bijgezet om te innoveren. Dit levert lang niet altijd succes op. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat ruim twee derde van alle trajecten van digitale transformatie mislukt. Voor vooruitgang is meer nodig dan het digitaliseren van processen en het inzetten van technologieën. Het is de medewerker waar succesvolle innovatie begint.

Digitale vooruitgang vraagt niet alleen veel van de IT-afdeling,er wordt ook veel gevraagd van medewerkers en managers. Samenwerken met bots en robots en gebruikmaken van de nieuwste technologieën is met name voor veel mensen een uitdaging. Dit wordt te vaak onderschat door organisaties die digitaal transformeren. Digitale vooruitgang komt niet uit de startblokken als de gebruikersadoptie van technologie niet slaagt. Het is dan ook van vitaal belang de digitale vaardigheden van medewerkers op peil te hebben en houden.

De media staan bol met artikelen over digitale transformaties, IT-adopties en digitale vaardigheden. Iedereen heeft tips en tricks om digitale vooruitgang te realiseren. Maar wat is nu daadwerkelijk de status bij Nederlandse bedrijven? Wij hebben 467 managers aan de tand gevoeld over digitale vooruitgang en digitale vaardigheid. Diverse generaties managers die werkzaam zijn in organisaties met verschillende groottes zijn door onderzoeksbureau Markteffect ondervraagd. Het eerste hoofdstuk omschrijft de respondent. Vervolgens wordt er aandacht besteed aan de digitale vooruitgang, om in het laatste hoofdstuk dieper in te gaan op IT-adoptie.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie