Naar inhoud

De status van het ecosysteem van handelsmerken

Het handelsmerk is geëvolueerd. Van zijn Franse oorsprong in de dertiende eeuw, toen het door bakkers werd gebruikt om hun brood te identificeren, tot moderne namen, geuren, bewegingen en kleuren. Een groot deel van deze transformatie heeft zich de laatste decennia voltrokken, aangedreven en gevormd door een groeiende wereldeconomie, opkomende markten die de intellectuele eigendomsruimte betreden en het relatieve gemak waarmee bedrijven van elke omvang hun tenen kunnen onderdompelen in de internationale markt dankzij de online wereldwijde handel.

Bovendien zorgt de toename van het aantal kanalen waarin organisaties actief zijn, zoals door e-commerce-gestuurde marktplaatsen en social media, ervoor dat er op meer plaatsen dan ooit tevoren actievere handelsmerken zijn. Wanneer je rekening houdt met de toegenomen concurrentie als gevolg van de uitbreiding van de markt, stuiten handelsmerkadvocaten, creatieve bureaus en marketeers tegen het enorme obstakels bij het maken en indienen van unieke merken in jurisdicties die zowel commercieel als juridisch werken.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie