Naar inhoud

De toegevoegde waarde van Robotic Process Automation

Robotic Process Automation (RPA) stelt bedrijven in staat om processen zo te automatiseren dat steeds terugkerende werkzaamheden eenvoudig door robots kunnen worden uitgevoerd.

Er zijn twee grote stromingen in de robotisering: attended en unattended robots. 80 procent van de robots valt onder de eerste categorie. Deze attended robots maken het leven van de medewerker makkelijker. Een voorbeeld is het 360-graden klantbeeld dat bedrijven nodig hebben voor klantcontact. Dit is complex, omdat er maar weinig bedrijven zijn met een centrale database waar je alle gegevens kunt vinden. De robot raadpleegt in rap tempo verschillende bronnen en combineert die data, de mens doet op basis daarvan de interactie met de klant.

De toegevoegde waarde zit hem erin dat de medewerker een relevant gesprek kan voeren met de klant omdat de robot alle benodigde data ter voorbereiding op een rijtje heeft gezet. Deze bots worden ingeregeld door middel van business rules: ‘Als er dit gebeurt, doe je dat.’

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie