Naar inhoud

De toekomst van retail: de visie van Nederlandse consumenten

De retailsector ondervindt aan den lijve dat het winkelgedrag van consumenten aan sterke veranderingen onderhevig is. De uitdaging voor de branche ligt in het adequaat anticiperen op verschillende belangrijke onderwerpen als mobile commerce, privacy, grensoverschrijdend winkelen, smart home en bezorging plus retournering. Al deze thema’s bepalen de toekomst van een bedrijfstak waar het onderscheid tussen offline en online definitief verdwenen is.

Om in te kunnen spelen op de uiteenlopende veranderingen zijn inzichten onontbeerlijk. Daarbij staat een vraag centraal. Hoe gaan consumenten over vijf jaar winkelen en welke acties moeten op nationaal niveau, op filiaalniveau en op ondernemingsniveau worden ondernemen waardoor bedrijven opererend in business-to-consumer succesvol op deze ontwikkelingen – zowel nationaal als internationaal – kunnen reageren?

In dit uitgebreide rapport van marktonderzoeksbureau GfK en kennisnetwerk ShoppingTomorrow vind je een breed scala aan relevante inzichten in het winkelgedrag van Nederlandse consumenten.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie