Naar inhoud

De toekomst van televisie: stilzitten is geen optie

Televisie verandert in sneltreinvaart. Lange tijd heeft lineaire televisie het internet gebruikt om haar bereik te vergroten. Televisie had weinig last van de disruptieve kracht van het internet, zoals dagbladen en tijdschriften die wel ondervonden. Dat is aan het veranderen.

John de Mol luidde recent de noodklok over de onmacht van Nederlandse mediapartijen om de concurrentie op de advertentiemarkt aan te gaan met bijvoorbeeld Google en Facebook. De Nederlandse televisiesector heeft ook concurrentie van Netflix. Het duurde ongeveer een jaar, maar de groei van streaming video heeft nu een sterk negatieve invloed op traditionele televisie. Het aantal kijkminuten naar lineaire televisie daalt. En vorig jaar daalden de inkomsten uit de reguliere spotreclame. Terwijl de economie juist blaakt van gezondheid. Dalende reclame-uitgaven in economisch goede tijden? Hier moet iets speciaals aan de hand zijn.

ABN AMRO heeft daarom onderzocht hoe de toekomst van lineaire televisie eruit ziet. Wat zijn de mogelijkheden voor traditionele televisiezenders in de nieuwe televisiewereld? Een ding is zeker: stilzitten is geen optie.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie