Naar inhoud

De trends die bepalend zijn voor digitale marketing in 2021

Reikhalzend kijken we allemaal uit naar 2021. Wordt dat het jaar waarin we elkaar weer ontmoeten en begroeten, reizen en feesten, evenementen bezoeken en onze collega’s aantreffen bij de koffieautomaat op kantoor? Maken vaccins een einde aan een lange periode die in het teken staat van social distancing? Duidelijk is in ieder geval dat de weg terug naar de oude realiteit definitief is afgesloten. Want een crisis die zo lang duurt als de coronacrisis, brengt structurele veranderingen met zich mee – ook voor marketeers.

De transformaties die in 2020 hebben plaatsgevonden, drukken ontegenzeggelijk een stevige stempel op het komende jaar. Denk aan de digitalisering die we terugzien in het massale thuiswerken en in sales in business-to-business (B2B), de doorbraak in online share of sales, de toegenomen aandacht voor lokale community’s en het gegroeide bewustzijn over de impact van producten en hun productieprocessen op de wereld.

Daarnaast zijn er ontwikkelingen zichtbaar die al voor de COVID-19-pandemie speelden, zoals het gebruik van cookies dat gefaseerd wordt afgebouwd en het bijbehorende belang van first party data. Verder zet het gefragmenteerde gebruik van social media zich door. In een wereld waar iedereen zijn persoonlijke waarheid heeft, is het lastig om jouw boodschap goed over te brengen. Hoe gaan we om met aan de ene kant de toenemende polarisatie en aan de andere kant de groeiende kansen voor social commerce?

Het onderscheidend vermogen van jouw producten of diensten is altijd al doorslaggevend geweest voor het succes van jouw marketingaanpak. De voortgaande digitalisering biedt in 2021 nog meer mogelijkheden om relevante digitale services te ontwikkelen. En tegen een service die het leven van jouw klanten makkelijker, leuker of beter maakt, kan geen enkele advertisingstrategie op. In dit rapport van Beeckestijn Business School worden de trends geduid die bepalend zijn voor digitale marketing in 2021.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie