Naar inhoud

De voortgaande (r)evolutie in de e-commerce-sector in 2019

De online verkoop is zowel in business-to-consumer als business-to-business is de laatste jaren sterk toegenomen. Ondernemingen die alleen nog via fysieke kanalen hun producten en diensten aanbieden, zijn een zeldzaamheid geworden. In het bijna afgelopen jaar is het aantal bedrijven dat gebruikmaakt van e-commerce ter ondersteuning van de digitale transformatie gestegen van 73 procent naar 87 procent. Je mag daarom gerust spreken van een (r)evolutie in de e-commerce-sector.

IT-dienstverlener Sana Commerce heeft een onderzoek uit laten voeren naar de e-commerce-ontwikkelingen in uiteenlopende sectoren. Wat is de huidige stand van de acceptatie van e-commerce? Welke sleutelfactoren zetten bedrijven ertoe aan om e-commerce als een verkoopkanaal na te sterven? Waar gaat e-commerce naartoe? Welke invloed heeft dit op businessmodellen? En welke impact heeft het directe verkopen aan consumenten op traditionele toeleveringsketens?

Ook gaat het onderzoeksrapport in op met macro-economische beeld van marktplaatsen en is de rol geïdentificeerd die e-commerce speelt in de openstelling nieuwe nationale en internationale markten. De voortgaande ontwikkeling in de online verkoop van goederen en diensten wordt geduid in 3 fases: e-commerce 1.0, e-commerce 2.0 en e-commerce 3.0. En daarom wordt terecht gesproken over de (r)evolutie in e-commerce.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie