Naar inhoud

De zoektocht naar de meetbaarheid van advertentie-effecten

Ook in Nederland komt een verdere stijging van de uitgaven aan online advertenties niet als een verrassing. Toch blijft – als gevolg van de aanhoudende problemen met de meetbaarheid over kanalen heen – het risico bestaan dat de investeringen niet optimaal worden ingezet voor de korte en lange termijn. Veel zorg wordt gestoken in het ontwikkelen en plannen van campagnes, maar er is nog een weg te gaan is voor marketeers om met evenveel zorg de effecten van diezelfde campagnes in kaart te brengen.

Steeds meer adverteerders, uitgevers én mediaplanners zijn op zoek naar bewijsvoering voor de effectiviteit van kanalen, context en formats op de verschillende doelstellingen voor het merk en de sales. Gelukkig worden steeds meer strategische discussies gevoerd over de juiste balans tussen doelstellingen voor de korte en de lange termijn, de rol van mediakanalen en niet-media-kanalen hierin en hoe onderzoek dit kan aantonen. Het komend jaar brengt ongetwijfeld nieuwe mediaontwikkelingen met zich mee die deze discussie rondom de return on investment alleen maar interessanter maken.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie