Naar inhoud

Digitale marketing: de vijf belangrijkste trends voor 2020

De wereld om ons heen digitaliseert in hoog tempo en dus ook de inzet van marketing. Daarmee wordt het vak niet makkelijker. De belofte van data die alles oplossen blijkt vals. Wie durft er te beweren dat zijn data en analytics helemaal op orde zijn? Wie heeft de klantreis exact in kaart? Wie claimt de perfecte middelenmix te hebben gevonden? Wie heeft alle kennis in huis? Juist, niemand. Dat maakt het vakgebied tegelijkertijd ook zo leuk! Werkelijk iedereen is aan het zoeken en aan het leren. De manier om te groeien is marketing net wat slimmer inzetten dan je concurrentie.

Wordt 2020 het jaar waarin we weer gewoon praten over marketing in plaats van digitale marketing? Dit onderscheid is namelijk steeds minder logisch. De contacten met je klanten en prospects verlopen in toenemende mate via digitale kanalen. En denk dan niet alleen aan het scherm van de mobiele telefoon, maar ook aan de digitale orderzuil in de winkel of aan het voice-controlled uitchecken in het Efteling-vakantiehuisje.

In het ‘Trendrapport digital marketing in 2020 – De 5 belangrijkste trends in 2020’ van Beeckestijn Business School zijn de vijf essentiële trends voor digitale marketing in 2020 geduid:

  1. toenemende macht van platformen – en heel voorzichtig voice;
  2. influencers, het kaf van het koren;
  3. digitalisering van de echte wereld;
  4. meer aandacht voor het merk maar wel in combinatie met performance;
  5. het in huis hebben van de juiste kennis en skills.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie