Naar inhoud

Digitalisering verbetert klantbeleving bij verzekeraars

De opkomst van InsurTech-ondernemingen heeft een nieuw tijdperk van samenwerking tussen nieuwkomers en gevestigde verzekeringsmaatschappijen ingeluid. Want de traditionele verzekeraars beogen de klantbeleving te verbeteren door intensieve samenwerking met deze disruptieve financiële dienstverleners.

Verzekeraars in de hele sector geloven dat InsurTech-ondernemingen een drijvende kracht worden achter het herdefiniëren van de klantervaring, het leveren van efficiëntie en het creëren van nieuwe bedrijfsmodellen. Daarnaast verwacht de industrie disruptie en nieuwe concurrentie van bedrijven en fabrikanten in Big Tech. Dit gebeurt tegen de achtergrond van een sterk groeiende InsurTech-sector.

De algemene opinie is dat InsurTech-bedrijven de sector veranderen. Twee derde van de gevestigde verzekeraars geloven dat onder invloed van InsurTech-ondernemingen de klantervaring wordt geherdefinieerd, terwijl een derde denkt dat nieuwe businessmodellen worden geïntroduceerd en de mogelijkheden van gevestigde verzekeraars worden verbeterd.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie