Naar inhoud

Doeltreffend marketing qualified leads genereren in B2B

In toenemende mate wordt in business-to-business-marketing gestuurd op resultaat. Twee jaar geleden – in 2017 – wilden B2B-marketeers hun data nog op orde hebben, nu willen zij iets relevants doen met die data. Rik ten Wolde van AFAS Software haalt zelfs een wijsheid van Albert Einstein erbij: “Niet alles van waarde is te meten en niet alles wat te meten is, voegt waarde toe.” Een andere expert, Jordi Damen van Leadrs, zegt: “Het gaat om de integratie van online kanalen en de bijhorende meetbaarheid en sturen op omzet in plaats van op leads.”

Vorig jaar was de belangrijkste wens in B2B om meer persoonlijke content te maken en die wens bestaat nog steeds, maar al die mooie content moet wel bijdragen aan het resultaat. Antal de Waij van Engagement Media onderstreept dit: “Het maken van een goede businesscase voor contentmarketing is anno 2019 belangrijk. Dit is ook een prioriteit binnen onze eigen contentmarketing. De nadruk ligt dit jaar op het converteren van traffic naar concrete leads en vervolgens inderdaad naar sales. Wij zeggen vaak dat een goed contentplan begint met een spreadsheet.”

De wens om meer marketing qualified leads te genereren zie je ook terug in de kritische manier waarop in B2B wordt omgegaan met marketing automation. Marketing automation is nog niet de leadmachine die veel B2B-organisaties voor ogen hadden toen ze ermee startten. De meeste marketeers geven ook aan dat marketing automation vooral meer inzicht in de resultaten heeft gegeven. Als organisaties geen gebruikmaken van software voor marketing automation, geven ze vaak als reden dat hun organisatie er te klein voor is of dat ze slechts werken met een kleine hoeveelheid leads die ze prima persoonlijk kunnen opvolgen. Uiteindelijk is in 2019 software voor marketing automation door 32 procent van de B2B-organisaties geïmplementeerd. Vorig jaar was dat 27 procent.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie