Naar inhoud

Een analyse van de arbeidsmarkt voor klantcontactmedewerkers

Het eerste kwartaal van 2020 mag in alle opzichten bijzonder genoemd worden. De klantcontactsector vormt daarop geen uitzondering. Deze branche is namelijk niet alleen geconfronteerd met de impact van het coronavirus, want deze bedrijfstak heeft sinds 1 januari van dit jaar bovendien nadrukkelijk te maken met de Wet arbeidsmarkt in balans (WAB). Het effect van deze wet is groter dan verwacht.

Het hebben van personeel brengt risico’s met zich mee, zeker nu de samenleving wordt geconfronteerd met de coronacrisis. Organisaties worden in zo’n crisissituatie voorzichtiger in het aanbieden van arbeidsovereenkomsten voor onbepaalde tijd. De kans is dan ook reëel dat de WAB in deze situatie juist het tegenoverstelde effect heeft dan oorspronkelijke doel – meer vastigheid bieden aan flexibele arbeidskrachten.

In dit onderzoeksrapport van sourcing dienstverlener Yource vind je meer informatie over de effecten van de WAB en de gevolgen van de COVID-19-pandemie op de klantcontactbranche.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie