Naar inhoud

Een mobiele revolutie is aan de gang in online retail

Er is onmiskenbaar een mobiele revolutie aan de gang in online retail. Al langer zien we het aandeel van de personal computer teruglopen, maar nu wordt die ontwikkeling steeds scherper. In de regio Azië-Pacific als geheel zijn mobiele transacties in de meerderheid, net als in Noord-Europa. In Nederland zie je dat de pc 13 procent aandeel verliest ten gunste van mobiel, maar dat dat vooral te danken is aan de opkomst van het shoppen met de smartphone.

Vergeleken met het derde kwartaal van 2017 nemen de transacties via een tablet met 17 procent af. Shopping-apps zijn daarbij erg belangrijk voor de conversie, zo blijkt uit een onderzoek van het advertentieplatform Criteo. Een mobiele app leidt in Europa tot een ruim 3 keer zo hoge conversie als een mobiele website: 5 procent versus 17 procent. Wat daarnaast duidelijk wordt, is dat een omnichannel-aanpak tot een betere en langduriger band met de klant leidt.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie