Naar inhoud

Een overzicht van het gebruik van voice in Nederland in 2020

Voice assistants spelen een steeds grotere rol in ons dagelijks leven. Consumenten kunnen inmiddels met hun stem de televisie aanzetten en weer uitzetten, gordijnen openen of sluiten of de thermostaat bedienen. Maar ook het banksaldo opvragen, checken hoe laat de boodschappen worden bezorgd of een afspraak inplannen voor een apk kan tegenwoordig met een smart speaker als Alexa van Amazon Alexa, Google Home of Siri van Apple.

De adoptie van voice assistants door consumenten biedt organisaties de kans om op een nieuwe wijze interactie aan te gaan – of het nu gaat om het bouwen aan een sterk merk, het verstrekken van informatie of het doen van transacties. Via voice kunnen bedrijven en instellingen persoonlijke ervaringen creëren die relevant zijn binnen de context van de individuele gebruiker – ook in Nederland.

De ontwikkeling van een succesvolle voice experience vraagt om een helder beeld bij de drijfveren en behoeften van de gebruikers. In dit onderzoeksrapport van marktonderzoeksbureau Team Vier en Smartvoices, een start-up gericht op conversational commerce, zijn inzichten vastgelegd die houvast bieden aan organisaties die stappen willen zetten in de wereld van voice assistants. Zo kunnen zij een boost geven aan hun toekomstige groei en rendement.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie