Naar inhoud

Effecten van de coronacrisis op het Nederlandse podiumbezoek

De deuren van de theaters, poppodia en concertzalen in Nederland zijn sedert 12 maart 2020 gesloten. Dit is een direct gevolg van de overheidsmaatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken. Vanaf 1 juni mogen deze podia weer 30 gasten toelaten en vanaf 1 juli waarschijnlijk zelfs 100 mensen exclusief medewerkers, maar die aantallen zijn vanzelfsprekend onvoldoende om bijvoorbeeld de Ziggo Dome – met capaciteit voor 17.000 bezoekers – rendabel te laten functioneren.

Ook voor kleinere theaters en muziekpodia betekent de versoepeling van de coronamaatregelen geen oplossing. Een rendabele exploitatie is met zo’n beperkt bezoekersaantal gewoonweg niet mogelijk. Het goede nieuws is dat de bezoekers wel loyaal blijven aan de podia. Drie kwart zegt na een definitieve heropening evenveel of zelfs meer dan vorig jaar naar een concert of voorstelling te gaan. Financiële zorgen door de coronacrisis vormen vooralsnog geen belemmering om een kaartje te kopen.

Dat kun je opmaken uit dit onderzoeksrapport van Hendrik Beerda Brand Consultancy.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie