Naar inhoud

Gebruik en verwachtingen van social media in Nederland

Social media zijn niet meer weg te denken uit het medialandschap en staan volop in de belangstelling. Maar welke platformen worden op dit moment gebruikt? En met welke frequentie? Wat zijn de stijgers en dalers? Onderzoeksbureau Newcom voert al sinds 2010 het grootste onderzoek van Nederland uit naar het gebruik van social media. Dit grootschalige landelijk onderzoek is in 2019 voor het negende jaar op rij gehouden, dit keer met 7.012 respondenten.

De onderzoekers trekken vijf conclusies:

#1. Facebook heeft in 2019 640.000 minder gebruikers dan in 2018. Instagram groeit met 830.000 gebruikers.

#2. Het dagelijks gebruik van Facebook daalt met 720.000 bezoekers op jaarbasis. De daling vindt met name plaats onder Nederlanders jonger dan 40 jaar.

#3. 240.000 Facebook-gebruikers en 85.000 Twitter-gebruikers hebben hun account opgezegd.

#4. Het Facebook-concern als geheel heeft een stabiele positie.

#5. Het vertrouwen in social media is in 2018 gedaald na een aantal stabiele jaren.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie