Naar inhoud

Het cruciale belang van consistente innovatie voor bedrijven

In het bedrijfsleven wordt innovatie alom gewaardeerd. Nieuwe ideeën die tot de verbeelding van consumenten spreken, kunnen bedrijven een enorme voorsprong op de concurrentie geven en leiden tot voordelen die de first mover jarenlang behoudt. Toonaangevende innovatieve ondernemingen noteren zelfs een snellere omzetgroei dan andere partijen in de markt – nationaal en internationaal.

Maar innoveren – zeker consistent – is complex en ingewikkeld. Om voorop te blijven lopen in een wereld waar de verwachtingen van consumenten hoog zijn en een optimale klantbeleving een van de effectiefste manieren is om consumenten aan je te binden, hebben organisaties een duidelijke en progressieve strategie nodig voor het cultiveren en beheren van innovatie. Toch is de route naar een beter product, een betere service of een beter businessmodel niet altijd duidelijk.

Hoewel de meeste organisaties het belang van innovatie als basis voor financieel succes inzien en bijna de helft van de consumenten dit als een hoge prioriteit beschouwt voor de producten en diensten die worden gekocht, mag slechts 20 procent van de organisaties wereldwijd zich een voorloper in innovatie nomen. Dat kun je opmaken uit dit onderzoeksrapport van de onderzoeksafdeling van mediaconcern Harvard Business Review.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie