Naar inhoud

Het gebruik van de social media door de Nederlanders in 2020

In het landschap van de social media in 2020 zien we dat in Nederland steeds meer gebruikgemaakt wordt van deze kanalen. Het gebrek aan vertrouwen in de berichtgeving op deze media leidt er niet toe dat afscheid wordt genomen van deze platforms. WhatsApp blijft de dominante speler in dit speelveld. Nederlanders zijn actief in gemiddeld zeven WhatsApp-groepen. En na een jaar zonder schandalen ziet Facebook het aantal gebruikers weer licht toenemen, behalve onder jongeren.

Dat kun je opmaken uit dit jaarlijkse onderzoeksrapport van onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy. Dit jaar is dat rapport gebaseerd op een onderzoek onder 7.000 Nederlanders. Uit dit grootste onderzoek naar het gebruik van social media in Nederland blijkt ook dat de groei in het gebruik van Instagram afvlakt, met name in de leeftijdscategorie 15 tot en met 19 jaar. TikTok kent momenteel 700.000 gebruikers van 15 jaar en ouder en 425.000 gebruikers in de leeftijdscategorie 6 tot en met 14 jaar.

Whitepaper downloaden

Ja, ik meld me aan voor de nieuwsbrief van CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie